Öğrencilerde Dijital Oyun Bağımlılığı Artıyor

04.03.2024
A+
A-
Öğrencilerde Dijital Oyun Bağımlılığı Artıyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) Güvenli İnternet Merkezi yürütücülüğünde, Muş Alparslan Üniversitesi işbirliğiyle yapılan araştırma sonucunda uzman akademik ekip tarafından “Türkiye’deki Ortaokul ve Lise Öğrencilerinin Dijital Oyun Oynama Alışkanlıkları Raporu” hazırlandı.

Araştırma Ortaokul ve Lise Düzeyi Öğrencilerde Yapıldı

Ülkedeki ortaokul ve lise öğrencilerinin dijital oyun oynama alışkanlıklarının belirlenmesine yönelik araştırmaya 11 bin 891’i ortaokul, 8 bin 493’ü lise düzeyinde olmak üzere 20 bin 384 öğrenci katıldı.

Araştırma kapsamında öğrencilerin “dijital oyun”, “internet”, “sosyal medya” bağımlılıkları ile “mutluluk”, “siber zorbalık”, “sıkıntı-stres” ve “yalnızlık” durumları incelendi, elde edilen veriler 3 ana başlık altında toplandı.

Birinci bölümde, demografik bulgular ve öğrencilerin ebeveynlerinin eğitim durumları, teknolojik araç sahiplikleri, hafta sonu ve hafta içi dijital oyun oynama durumları ile oynadıkları oyunların türlerine yer verildi.

İkinci bölümde, veri toplama sürecinde kullanılan ölçeklerden elde edilen sonuçlar özetlendi.

Üçüncü bölümde de dijital oyun bağımlılığı, öğrencilerin dijital oyun bağımlılıklarını etkileyen sosyal medya bağımlılığı, internet bağımlılığı, yalnızlık, mutluluk, siber zorbalık, sıkıntı değişkenleri ekseninde sunuldu.

Dijital Oyun Bağımlılığı Riski Yüksek

Araştırmacılarca oluşturulan 11 soruluk veri setiyle “dijital oyun bağımlılığı”, “ergenler için internet bağımlılığı”, “ergen sosyal medya bağımlılığı”, “ergen mutluluk”, “siber zorbalık”, “ergenlerde sıkıntı-stres” ve “yalnızlık” ölçekleri kullanıldı.

Öğrencilerin ebeveynlerinin eğitim durumu ortaokul ve lise ağırlıklı olarak belirlenirken, öğrenciler arasında mobil telefon sahipliği yüzde 95,49 olarak hesaplandı.

Katılımcı öğrencilerin, evde kaldıkları süre dikkate alındığında, hafta içi günlük yaklaşık 3 saat dijital oyun oynadıkları dikkati çekti. Dijital oyun bağımlılığı “çok riskli” ve “orta derece riskli” düzeyinde olanların oranı yaklaşık yüzde 35 oldu. Bu sonuç, hem lise hem de ortaokul öğrencileri arasında oyun bağımlılığı riskinin varlığını ortaya koydu.

Haberin tamamı için: AA

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.