Son 5 yılda oyun bağımlılığı tanısı yüzde 50 arttı
Psikiyatrist Prof. Dr. Nevzat Tarhan, oyun bağımlılığı konusuna işaret ederek, “Pandemi geçtikten sonra bunun yavaş yavaş normale dönmesi lazım ama normale dönmüyor. Bir bağımlılık türü olarak şu anda literatüre girdi.” dedi.
Psikiyatrist Prof. Dr. Nevzat Tarhan, oyun bağımlılığı konusunu değerlendirdi.
Dijital oyun bağımlılığı popülerliğinin özellikle pandemi döneminden sonra ciddi arttığına dikkat çeken Tarhan, “Çünkü içe kapandı insanlar. Evde yalnız kaldılar. Bir eğlence alanı olarak bir nevi ilgi alanı olarak oyunlara çok yöneldiler. Dünyada yapılan araştırmalarda, bağımlılık tanısı almada pandemi döneminde yüzde 50 civarında artış var.” dedi.
Oyun Bağımlılığı Artık Literatürde
Sadece kullanım artışı değil bağımlılık tanısını artıracak kadar kullanım artışı olduğunu belirten Tarhan, şöyle devam etti:
“Pandemi geçtikten sonra bunun yavaş yavaş normale dönmesi lazım ama normale dönmüyor. Bir bağımlılık türü olarak şu anda literatüre girdi. Çocuklarda, özellikle gençlerde daha çok ortaya çıkıyor. Onların zevk alacakları başka alanlara yönelmekten daha kolay zevk alınacağı için buna yöneliyorlar. Oyun bağımlılığının artmasının sebebi kolay ulaşılıyor olması, elverişli olması.
Annelik Babalık Çocuğu Yedirip İçirmek Değil
Bir sene çok kritikti. Dört yaşını geçerse beyindeki o yollar kapanıyor. Sözcükle anlam katma, sözcüğü ifade etme ile ilgili beynin üçte ikisini kullanan yollar var. Dört yaşından sonraya kalırsa o yollar kapanıyor, öğrenmesi çok zor oluyor. Bu çocuk yanlışlıkla otizm tanısı aldı. Bütün gün bilgisayarda, klip seyrediyor, oyun oynuyor. Çok eğlenceli bir ortam. Çocuğun hoşuna gidiyor, kızılmaz ki bu çocuğa. Annelik babalık çocuğu yedirip, içirmek değil ki… Çocuğa hayatı öğretmektir.”
Zamanını planlı kullanan çocuklarda bağımlılık olmadığını dile getiren Tarhan, “Süresiz, rastgele bir gün üç saat, bir gün bir saat gününü böyle geçiren çocuklarda bağımlılık olmuyor.” dedi.
Çocukların dijital endüstrinin oyuncağı haline geldiğini kaydeden Tarhan, “Şu anda dijital endüstride bilgisayar oyunlarına büyük yatırım yapıldı. Çok fazla gelir olduğu için müthiş bir endüstri haline geldi. Hatta bu metaverse çökmeyen oyun sektörü. Dünyada 350 milyon kişinin aynı anda oynadığı oyunlar var.” diye konuştu.